Deadlines are sometimes very helpful

המועד האחרון

דד-ליין מושג שהוא רלוונטי במספר תחומים

יוסי טסטסה

עבור העיתון היהודי-קנדי

עם כתיבת שורות אלה הגיע לתוקפו המנדט אותו קבל ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להקים קואליציה. נראה שהזוג הפוליטי החדש לפיד-בנט, הגיע מבעוד מועד להסכם עקרונות מאוד ברור מה שמקשה על ראש הממשלה להגיע להסכמה נרחבת ולהקים ממשלה יציבה. מפלגות "יש עתיד" ו"הבית היהודי" דבקות בעקרונותיהן יותר מאשר הן דבקות בכיסאות ועל כך יש לברך כי מדובר בשינוי תרבותי עמוק בפוליטיקה הישראלית.

לפיכך מאחר ופג המועד להקמת ממשלה, עתיד מר בנימין נתניהו ללכת למשכן נשיאי ישראל ולבקש ארכה להקמת ממשלתו – בהצלחה.

בינתיים אנו מתבשרים שהרפובליקה האסלאמית של אירן ממשיכה בתכניתה הגרעינית ואף בקצב מואץ מהרגיל. הפעילות במתקן ב"פורדו" הסמוך לעיר קום ממשיכה כרגיל וכעת אף מתברר שהמתקן חפור עמוק באדמה ויהיה קשה מאוד לחדור אותו בהפצצה מהאוויר.

גם במתקן הגדול ב"נתנז" הותקנו לאחרונה 180 צנטריפוגות מדור חדש המאפשרות שילוש של קצב העשרת האורניום לדרגה צבאית. אירן גם הודיעה על מציאת מרבצי אורניום חדשים בתחומה מה שיאפשר לה להשיג עוד חומר בקיע מבלי להיות תלויה במקורות חיצוניים.

עוד דווחנו כי כור המים הכבדים שב"אראק" פעיל, זאת על פי צילומי לווין אשר הראו עשן לבן היוצא מהארובות. בתפוקה מלאה עלול כור זה לייצר כמות פלוטוניום המספיקה לשתי פצצות גרעיניות בשנה. אירן מן הסתם שלחה את מיטב מדעניה להשתתף בניסוי הגרעיני אותו ערכה לאחרונה צפון קוריאה. היא גם הצליחה לשגר טילים לגובה רב. טילים המסוגלים לשאת לוויינים מחוץ לאטמוספירה יכולים לשאת בקלות ראשי נפץ גרעיניים ולהביאם לכל נקודה על כדור הארץ.

השיחות האחרונות של המעצמות עם אירן הסתיימו שוב ללא תוצאות ונראה שערמומיות משיכת הזמן פועלת בצורה נפלאה והעולם אדיש. על פי הקו האדום אותו שרטט נתניהו מעל במת האומות אירן מזמן חצתה את הדד-ליין הגרעיני. אך לנתניהו יש דד-ליין בוער הרבה יותר וזהו הצורך להקים קואליציה במדינה שיותר קל לא להסכים בה על מיליון דברים מאשר להגיע להסכמה על דבר אחד.

גם פורים עבר עלינו לטובה והילדים נהנו מכל רגע במיוחד מתחפושות שהוסיפו מעט צבע ואור למזג האוויר החורפי. גם אז היה דד-ליין אותו קבע המן בן המדתא האגגי. המן קבע דד-ליין ואף ניסה לעמוד בו, אלא שתושייתה של מלכה מבנות ישראל עמד לה והגזירה נתבטלה והמן מצא עצמו תלוי על עץ גבוה.

כולי תקווה שכל אותם אלה בדורנו שבמחשבותיהם ובמעשיהם מכינים דד-ליין לעם ישראל יסיימו כמו אותו המן.